Salgs- og leveringsbetingelser Privatkøb
1. Generel information om Krappan ApS
Krappan ApS
Industrivej 8, Hal C
6560 Sommersted
Tlf.: 7022 9850
Fax: 7022 9860
Mail: info@krappan.dk
CVR: 31589886
2. Bestilling af varer
På Krappan.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Alle priser er incl. moms og andre afgifter. Priserne er dagpriser. Bestillingen foregår via ordrebekræftelsen, som følger, når indkøbskurven forlades. Denne udfyldes med alle relevante oplysninger, hvor vi efter din accept af leveringsbetingelser og varens berigtigelse, automatisk sender dig en ordrebekræftelse via mail. Din ordre er automatisk bekræftet fra vores side med dennes udsendelse og din modtagelse. Alle aftaler/kontrakter indgås som udgangspunkt på dansk. Internetbutikken viser handelsbetingelser inkl. leveringsbetingelser og gældende fortrydelsesret.
Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@krappan.dk.
3. Betaling af ordrer
Du har følgende betalingsmuligheder som kunde:
- Betaling med kreditkort - herunder Dankort, Visa/Dankort, eDankort, Mastercard, Maestro, VISA, VISA Electron, American Express og JCB - samt MobilPay
- Forudbetaling via check eller bankoverførsel. OBS! Bankoverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen.
-Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
4. Priser, levering, forsendelse
- - Alle priser er oplyst ekskl. og inkl. moms. Priser ekskl. moms står i parentes.
- De oplyste priser er kun gældende inden for Danmarks grænser (brofaste øer), ekskl. Færøerne og Grønland.
Der er ikke noget ekspeditionsgebyr. Alle bestillinger, der ikke afhentes på et af vore lagre, tillægges forsendelsesomkostninger. Forsendelsesomkostningerne beregnes automatisk i webshoppen og fremgår af din indkøbskurv, inden du giver din endelige godkendelse af ordren.
Der tages forbehold for:
Leveringstid:
Ordrer på lagervarer, modtaget i vores bestillingssystem en hverdag senest kl. 11 leveres den følgende hverdag. Bestilling efter kl. 11 leveres 2. hverdag efter bestilling.
Hvis leveringstiden er længere, bliver dette oplyst enten pr. telefon eller mail.
Det er altid muligt at afbestille en ordre, f.eks. varer i længerevarende restordre. Afbestillingen skal ske straks efter modtagelsen af ordrebekræftelse med leveringstid.
Alle forsendelser er forsikret, til de når købers adresse.
5. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler som forbruger på krappan.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Reklamationer skal altid ske skriftligt til info@krappan.dk. Dokumentation for købstidspunkt skal forelægges.
Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Krappan ApS
Industrivej 8, Hal C
6560 Sommersted
Vi har brug for følgende information når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
6. Retur-/fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved pr. mail til info@krappan.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Kundetilpassede varer (specialmål eller vinkler) kan ikke returneres. Ved godkendelse af handelsbetingelserne fraskriver du dig samtidig din 14 dages fortrydelsesret, når det drejer sig om kundetilpassede varer.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer der overstiger postvæsenets max. vægt eller mål. Du kan ved at kontakte os – også inden endelig afgivelse af ordre – få oplyst hvor meget returfragten ca. beløber sig til, for de varer du ønsker at købe og som overstiger postvæsenets vægt- og volumengrænser.
Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Uanset udleveringssted returneres varen til
Krappan ApS
Industrivej 8, Hal C
6560 Sommersted
7. Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Krappan ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på krappan.dk er Emil Nissen Krap
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand, men din mailadresse videregives til Trustpilot for at du kan modtage en opfordring til at give os en bedømmelse.
Som registreret hos Krappan ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@krappan.dk
8. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (info@krappan.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
|
Handelsbetingelserne er senest opdateret 15.06.2022